یکی از نیازهای ضروری زندگی شهری امروز ما دسترسی سریع به خدمات اورژانس است. در این مقاله ما به بررسی سیستم‌های کال استیشن‌ ارائه شده از شرکت نویمن می‌پردازیم. شرکت نویمن یک تولید کننده آلمانی در زمینه سیستم‌های ارتباطی صنعتی، شهری و اداری است که تجهیزات متنوعی را در این زمینه ارائه می‌کند. در این مقاله ما بیشتر به بررسی Neumann Call Station می‌پردازیم.

کال استیشن اورژانسی نویمن (اینترکام تحت شبکه) یک دستگاه ارتباطی است که به منظور فراهم کردن ارتباط فوری و اورژانسی در محیط‌های عمومی و تجاری طراحی شده است. این دستگاه در مکان‌های عمومی مانند فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و اتوبوس، پارکینگ‌ها، مراکز خرید و سایر مکان‌های عمومی نصب می‌شود. کال استیشن‌های اورژانسی نویمن دارای دکمه‌های فشاری هستند که در صورت فشار داده شدن، ارتباط تلفنی با مرکز کنترل یا خدمات امداد و نجات برقرار می‌کنند. این دستگاه‌ها دارای دسترسی به شماره‌های اورژانسی محلی مانند آتش نشانی، پلیس و خدمات پزشکی اورژانسی است.


هدف اصلی کال استیشن‌های اورژانسی نویمن، ایجاد امکان فراهم کردن ارتباط فوری در مواقع اضطراری و اورژانسی است تا افراد بتوانند در صورت بروز حوادث ناگوار، به سرعت کمک دریافت کنند. این دستگاه‌ها از لحاظ امنیتی بسیار حائز اهمیت بوده و می‌توانند در کاهش زمان واکنش در مواقع اضطراری و حفظ امنیت عمومی موثر باشند.

 

بخوانید: تاریخچه اینترکام نیومن

اولین نوع اینترکام یا سیستم ارتباطی دوطرفه بین دو نقطه، در سال ۱۸۷۶ توسط اریکسون اختراع شد. این سیستم ابتدا برای ارتباط بین ایستگاه‌های راه‌آهن استفاده می‌شد. در سال ۱۹۳۰، نیلز فالندر، مهندس دانمارکی، یک سیستم اینترکام را برای استفاده در مراکز پلیس و آتش‌نشانی طراحی کرد. این سیستم اینترکام از آن زمان به بعد به شدت توسعه یافت و در حال حاضر در انواع مختلف و در صنایع مختلفی از جمله اورژانس، امنیت، صنعت و ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

 

سیستم اینترکام اضطراری چیست؟

یک سیستم مخابره داخلی اضطراری می‌تواند شامل اینترکام بی‌سیم، جعبه تماس، سیستم‌های PA، رادیوهای دو طرفه دستی و دستگاه‌های دکمه‌ای باشد که پیام‌های از پیش ضبط ‌شده را پخش می‌کنند. این سیستم از تجهیزات ارتباطی دو طرفه دوربرد استفاده می کند که می توانند به روش های مختلف پیکربندی شوند. مشاغل دارای طیف گسترده ای از موقعیت های اضطراری هستند که ممکن است عواملی مانند آب و هوای نامناسب، زلزله، آتش سوزی، نشت مواد شیمیایی، تیراندازی در ساختمان، و موقعیت های مختلف خطرناک و غیره رخ دهد بنابراین لازم است کارکنان از آنها آگاه شوند. این نقش یک سیستم تلفن همراه اضطراری است.


با توجه به هزینه بالای نصب سیستم های سیمی در ساختمان های از قبل موجود، گزینه های بی سیم ممکن است منطقی تر باشد. دستگاه های بی سیم زیادی در دسترس هستند که همگی می توانند برای ایجاد یک سیستم یکپارچه با هم کار کنند. یک سیستم مخابره داخلی اضطراری بی‌سیم می‌تواند شامل اینترکام تحت شبکه، جعبه تماس، سیستم‌های PA، رادیوهای دو طرفه دستی و دستگاه‌های دکمه‌ای باشد که پیام‌های از پیش ضبط ‌شده را پخش ‌کنند.


این سیستم از تجهیزات ارتباطی دو طرفه دوربرد استفاده می کند که می توانند به روش های مختلف پیکربندی شوند. یکی از راه‌های راه‌اندازی آن، قرار دادن جعبه‌های تماس بی‌سیم یا اینترکام ایستگاه پایه در اطراف ساختمان یا محوطه دانشگاه است تا کارمندان بتوانند در مواقع اضطراری تماس بگیرند. کارکنان مانیتورینگ می توانند یک رادیو دو طرفه سبک وزن حمل کنند یا می توانند از یک دستگاه مخابره داخل ایستگاه پایه استفاده کنند. شما می توانید به تعداد افرادی که می خواهید، برای تماس ها نظارت داشته باشند.


برای پخش پیام‌های اضطراری می‌توانید گیرنده‌های نشانی عمومی بی‌سیم (PA) را در اطراف ساختمان و خارج از آن قرار دهید، بنابراین پرسنل اورژانس شما می‌توانند برای هشدار به کارکنان در مورد خطر پخش‌هایی را انجام دهند. اگر می‌خواهید پیام‌های ضبط ‌شده را پخش کنید، یک دستگاه پخش می‌تواند حداکثر دو پیام را ذخیره کند که با فشار دادن دکمه‌ها فعال شوند. به روز رسانی های دقیقه به دقیقه را می توان به صورت زنده از رادیوهای دو طرفه دستی پخش کرد.

 

مشخصات کال استیشن اورژانسی نویمن

یکی از نیازهای شهرهای امروز دسترسی سریع به خدمات اورژانسی مانند آتش نشانی، خدمات درمانی و پلیس یا سایر نیروهای امدادی است. سیستم‌های تلفن و شبکه‌های معمول ارتباطی می‌تواند در زمان بحران ناکارآمد باشد و یا بسیاری از شهروندان نتوانند به درستی از آن‌ها استفاده کنند. شرکت Neumann یک تولید کننده تجهیزات ارتباطی است که توانسته است کال استیش‌های ویژه‌ای را برای زمان‌های بحران طراحی و عرضه کند. کال استیشن‌های طراحی شده توسط Neumann این قابلیت ها را در اختیار ما قرار می‌دهند که بتوانیم به راحتی و به سرعت با انواع مراکز امدادی و اورژانسی در تماس باشیم. در زیر به بررسی مشخصات اصلی کال استیشن‌های اورژانسی نویمن می‌پردازیم.


مشخصات ظاهری

اولین نکته‌ای که در زمینه کال استیشن‌های نیومن نظر هر شخصی را به خود جلب می‌کند، طراحی مدرن و بدون مشکل آن‌ها است. این کال استیشن‌ها به صورت یک مکعب مستطیل ایستاده به رنگ قرمز طراحی شده‌اند. بر روی بدنه این کال استیشن‌ها بسته به مراکز امدادی تعدادی دکمه قرار گرفته است که با فشردن آن‌ها شهروندان بدون هیچ واسطه‌ای به مرکز خدمات امدادی ویژه متصل می‌شوند. در این جا خبری از شماره گیری و خطوط انتظار وجود ندارد و ارتباطات سریع و بدون واسطه است. این طراحی کارکردن با کال استیشن‌های نویمن را برای کودکان، سالمندان، مهاجرین و توریست‌ها و نیز نیروهای امداد آسان می‌کند.


ظاهر ساده کال استیشن‌های نویمن این امکان را مهیا می‌کند که بتوان به راحتی آن‌ها را در هرجایی قرار داد. در کنار ایستگاه اتوبوس، پمپ بنزین، کنار مدارس و یا مراکز توریستی، می‌توان بدون هیچ محدودیتی از این کال استیشن‌ها استفاده کرد.

 

جهت ورود به صفحه محصولات سیستم پیجینگ اینجا کلیک کنید. 


مقاومت در برابر شرایط جوی و رطوبت

قطعا هر وسیله ارتباط شهری تحت شرایط محیطی جوی، بارندگی، تابش خورشید و سایر موارد قرار می‌گیرد. سیستم‌های کال استیشن نویمن این قابلیت را دارند که به خوبی در برابر شرایط جوی مقاومت کنند. به همین خاطر می‌توان از آن‌ها در هر منطقه ای استفاده کرد. همچنین بدنه کال اسیشن‌ها به صورتی طراحی شده است که در برابر حرارت، شوک‌ها و ضربه‌های فیزیکی و سایر موارد مقاوم باشند.


فناوری‌های مهم در طراحی کال استیشن نویمن

یکی از مهمترین نکاتی که در کال استیشن‌های نویمن می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، فناوری‌های مختلفی است که در آن‌ها به کار رفته است. در زیر به بررسی این موارد می‌پردازیم:


• پشتیبانی کامل از سیستم ارتباطی DS-22
• امکان پیکربنده از راه دور و برنامه‌ریزی ویژگی‌های کارکردی بر اساس خصوصیات شبکه
• سازگاری با روش ارسال پیام Half و Full Duplex برای ارتباط همزمان و دو سویه پیام
• امکان یکپارچه شدن با سیستم‌های اضطراری شهری برای پخش پیام‌های اضطراری از اسپیکرهای آن
• بهره‌گیری از فناوری PoE و یکپارچه شدن سیستم انتقال پیام و جریان برق و کاهش پیچیدگی‌های شبکه برق و انتقال داده
• داری دکمه‌های نورانی که امکان کار در شب و محیط‌های تاریک را فراهم می‌کند
• امکان نمایش انواع موقعیت‌های تماس، مانند مشغول بودن سیستم، آزاد بودن میکروفن و یا پخش پیام از اسپیکر، که به کاربران برای درک بهتر وضعیت کارکرد کمک می‌کند.


• امکان تنظیم صدای اسپیکر تحت شبکه و سطح دریافت پیام از طریق میکروفن برای ایجاد یک صدای پر طنین و داشتن ارتباطات واضح و همچین جلوگیری از آلودگی‌های صوتی
• امکان ارتباط با نورهای فلاش و چشمک زن برای اعلام وضعیت‌های خطرناک
• دارای قابلیت‌های ویژه برای نصب دوربین و نظارت‌های شهری
• دارای رابط کاربری WEB برای ارتباط بهتر و ساختار بندی


نصب و راه اندازی کال استیشن اورژانسی نویمن

یکی از نیازهای اساسی در زمینه راه اندازی زیرساخت‌های شهری ارزان بودن و راحتی در توسعه است. کال استیشن‌های اورژانسی نویمن به صورتی طراحی شده اند که بتوانند به راحتی در شبکه قرار گیرند. این کال استیشن‌ها می‌توانند به راحتی با انواع زیرساخت‌های شبکه ترکیب شوند و به خاطر بهره گیری از قابلیت آدرسی دهی مبتنی بر IP آدرس‌ها می‌توان به راحتی آن‌ها را در شبکه یکپارچه کرد.


مدیریت از راه دور و قابل برنامه‌ریزی کال استیشن‌های اورژانسی نویمن از مهمترین قابلیت‌هایی است که در طراحی و ساخت این کال استیشن‌ها به آن توجه شده است. با استفاده از این قابلیت مدیریت خدمات امداد شهری می‌تواند بدون مراجعه حضوری به کال استیشن‌ها نسبت به تغییر پیکربندی شبکه، برنامه‌ریزی مجدد قابلیت‌ها یا سایر موارد اقدام کند.


کال استیشن‌ها اورژانسی نویمن این قابلیت را دارند که از منهای 20 درجه سانتیگراد تا مثبت 55 درجه سانتیگراد را با هر درجه از رطوبت و گرد و غبار تحمل کنند. به همین خاطر این دسته از کال استیشن‌ها اوراژنسی ابزارهای خوبی برای برقرار تماسی در ایستگاه‌ها و پارکینگ‌های خارج شهری و جاده ای هستند. در نواحی که امکان استفاده از تماس‌های اورژانسی محدود باشد و یا در مواردی که همزمان باید کارکردهای اورژانس، پلیس، نظارت محیطی، اعلام خطر با نور و صدا و یا پخش پیام انجام شود (مانند گردنه‌های کوهستانی با شرایط متغییر جوی مه، بارندگی و یا گرد و غبار) و یا مراکز جمعیتی مانند ورزشگاه‌ها، مناطق ساحلی، استادیوم‌ها و کنسرت‌ها کال استیشن‌های اورژانسی نویمن یک الزام اجباری است. با قابلیت‌های فوق العاده ای که در این کال استیشن‌ها در نظر گرفته شده است، امکان مدیریت محیطی و امدادرسانی در صورت ضرورت بسیار راحت تر می‌شود.

 

ایستگاه تماس اینترکام TOP-DIS-IP2

ایستگاه تماس اینترکام TOP-DIS-IP2 همراه با سرور SIP اختصاصی آرمتل (سرور Armtel ICS) استفاده می شود یا می توان از آن در سیستم مخابره داخلی IPN آرمتل و سیستم آدرس عمومی بدون سرور استفاده کرد. ایستگاه های اینترکام اپراتور را می توان روی یک میز قرار داد یا در یک میز کنترل تعبیه کرد یا روی دیوار نصب کرد. ایستگاه های مخابره داخل اپراتور می توانند به صورت جداگانه به یک گوشی (TOP-HS-IP2) مجهز شوند.


ویژگی های Intercom NCS

• کنسول کارکنان چند منظوره با قابلیت های بسیار.
• صفحه نمایش LCD راهرویی با وضوح بالا.
• ارتباط صوتی دو طرفه فول دوبلکس بین کارکنان و بیماران.
• اولویت بندی تماس سه سطحی: عادی، اضطراری، خدمات و بحرانی.
• شروع تماس از تخت، اتاق، دستشویی و مرکز مدیریت.
• صفحه بندی صوتی اطلاعیه بخش.
• تماس مستقیم از کارکنان مدیریت به هر تخت خاص.
• ضبط دو ساله آمار تماس با ویژگی های گزارش بر روی کنسول کارکنان.
• سفارشی سازی اولویت را برای هر گروه خاصی از تخت ها ضروری است.
• دکمه اختصاصی شروع کد-99 (CPR) روی کنسول کارکنان.
•قابلیت شروع دوازده کد با استفاده از ویژگی E-code در کنسول کارکنان.
•استفاده از پروتکل RS-485 برای انتقال امن اطلاعات بین کنسول بیمار و کنسول کارکنان.
•گوشی چند منظوره بیمار با تلویزیون، رادیو و ویژگی های کنترل لامپ مطالعه.
• نظارت بر تماس ناتمام.
• تعمیر و نگهداری آسان اجرای طرح سیم کشی آسان.

خرید کال استیشن‌های اورژانسی اتصال صوت

بهره گیری از کال استیشن‌های اورژانسی قطعا یکی از مهمترین بخش‌های خدمات شهری به خصوص در شهرهای شلوغ است. برای خرید و پیاده سازی طرح‌های مرتبط به کال استیشن‌های اورژانسی می‌توانید با تیم متخصصین همین سایت در تماس باشید. در اینجا ما سعی کرده ایم که بهترین پوشش فنی و مهندسی و علمی را برای این دسته از کال استیشن‌ها مهیا کنیم.


سخن پایانی

با توجه به مزایا و قابلیت های کال استیشن اورژانسی، می توان گفت که این ابزار بسیار موثر و حیاتی برای ارتباطات اورژانسی است. این ابزار به دلیل سرعت و دقت بالایش، می تواند در شرایط اورژانسی بسیار مفید واقع شود و به مراکز اورژانسی کمک شایانی برای ارائه خدمات بهتر به بیماران کند.  با توجه به اینکه این ابزار در بسیاری از کشورها استفاده می شود، می توان از این ابزار به عنوان یک استاندارد جهانی در ارتباطات اورژانسی یاد کرد. بنابراین، استفاده از کال استیشن اورژانسی در هر مرکزی بسیار پرکاربرد و موثر است.

 

سوالات متداول


1. کال استیشن اورژانسی چیست؟ 
کال استیشن اورژانسی یک ابزار ارتباطی برای مراکز فوری است که به صورت داخلی و خارجی قابل استفاده است. این ابزار امکان ارتباط سریع و دقیق بین مراکز اورژانسی، نیروهای امدادی و بیمارستان ها را فراهم می کند.

 

2. اینترکام فوری چه مزایایی دارد؟ 
کال استیشن اورژانسی با سرعت و دقت بالایش، می تواند در شرایط اورژانسی بسیار مفید واقع شود و به مراکز اورژانسی کمک شایانی برای ارائه خدمات بهتر به بیماران کند. همچنین، این ابزار بهبود قابل توجهی در زمان واکنش به حوادث اورژانسی دارد و از این رو، استفاده از آن برای ارتباطات اورژانسی بسیار پرکاربرد و ضروری است.

 

3. چگونه می توان از کال استیشن اورژانسی استفاده کرد؟ 
برای استفاده از کال استیشن اورژانسی، باید این ابزار را در مراکز اورژانسی نصب کرد و نیروهای اورژانسی را آموزش داد تا بتوانند از آن به درستی استفاده کنند. سپس با استفاده از شماره تلفن های مخصوص کال استیشن اورژانسی، می توان با دیگر مراکز اورژانسی و نیروهای امدادی ارتباط برقرار کرد و به ارائه خدمات بهتر به بیماران کمک کرد.
 

 

برای مطالعه بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید:

لیست مقالات : بیش از صد مقاله در حوزه سیستم های پیجینگ

راهنمای سیستم پیجینگ 

راهنمای آمپلی فایر تحت شبکه 

راهنمای بلندگوهای تحت شبکه

راهنمای اینترکام تحت شبکه 

راهنمای تلفن صنعتی